Thursday, November 22, 2012

Hotel Best Yang Saya Pernah Jumpa!


in the name of Allah

assalamualaikum

hai haha. whoah! tajuk sangat tak boleh blah. lol. sebenarnye, saya sedang mencari-cari hotel yang save money dan selesa kat area Genting Highlands! sebab hoyeahh. kite nak pegi Genting. hihi. tengah tercari cari goooglee google and search enter search enter. dan mana berkenan saya list kan banyak banyak. tibe tibe.

dan saya terfikir. kenape saya taknak buat bende yang sama? kite suke dan kite kongsi. hihihi. dan tara. Ini pengalaman saya kat HOMESTAY KUCHING. tapi bukan kat Genting okeh. hanya di Kuching Sarawak. chekidout bebeh.

HomeStay Kuching nih just a budget hotel tapi jangan risau sebab dorang provides a five star services and facilities. Pergh. pergh. mane nak carik kan. so saya pun ape lagi huarghhh terus email dan book. and you know what. hihi dorang bagi special rate untuk government servant. hoyeah! so, lagi la murah. bile kite dapat save duit kat hotel. duit tuh kite boleh buat pergi kat tempat lain lagi. another hoyeah! hihi.=p

tapi, saya just try book dua malam untuk Homestay Kuching ni untuk langkah berjaga jaga kalau tak selesa. dan bile dah sampai je tempatnye saya macam huarghhh sekali lagi. haha. best gile. best gile. haha.






Ini Deluxe Twin Double Room. bilik hari ke 3 & 4. kitorang tukar bilik yang besarr cket sebab asalnye yang nih dah full. tapi akhirnye! dapat jugak.=)





Ini tandas die. Motif utame bukan tunjuk gambar baby kesayangan saya ni ye. hihi




Kaunter kafe die.



Cafe die.

Ape yang saya suke pasal hotel nih. sebab services die. pergh. superb! kite book tak pakai duet pon tapi dorang still tepati janji seperti yang dikatakan even time tu memang peak season. orang check in je memanjang. tak macam hotel lagi satu tuh. bencik tau. grr! buang habis kredit je follow up banyak kali nak make sure kan bilik yang kita nak ade. last last bagi bilik tak besh. kecik and tak bersih. so, dari sini dah buat saya respect ah ngan HomeStay Kuching nih. dorang memang bagi bilik yang betul2 kite mintak. 

Staff die pon semuaa friendly gile. baik saya cakap. percayalah. kereta saya rosak dorang tolong tanye tanye. haha. dari Front Desk sampai ke Cleaner semuaa staff die baik baik. 

Hurm, lagi die punye design. katil. view. bilik. toilet. kemas. bersih. haha

Okeh. dah. penat saya puji. yela. sebab saya puas hati kan. tapi still ade kekurangan die. pertama, tilam keras. iye. tilam die memang keras. tapi still acceptable. still selese. bukanlah keras sangat sampai xboleh nak tido. saya jugak ade tanye pendapat parents saya pasal kekerasan tilam ni. dan jawapan mak tilam keras la baik untuk tulang belakang. haha. serious? saya tanye jugak one of my friends yang stay tempat yang sama pasal tilam yang keras jugak, dan jawapan die pon lebeh kurang sama dengan ape yang mak cakap. baik untuk tubuh badan. eh eh. serious? haha.

kedua. makanan. cafe. cafe die just bukak untuk breakfast sahaja. dan makanan die tak sedap. hihi. sorry. but it is okay sebab I stay bukan for food. Makanan boleh carik kat luar yang lagi banyak awesomess and murah!

oh, pasal location. nak carik kedai makanan kene keluar lah naik transport. sebab kalau setakat jalan kaki je tak jumpe kot kedai makan yang berdekatan. haha. you kene ade transport sendiri. jeng.jeng.jeng.

Last but not least nasihat saya kalau nak carik hotel kat Kuching nih. cari betul betul. sebab terlalu banyak sangat hotel, apartment, bed and breadfast lagi dan macam macam. hati hati dengan Indah Khabar dari Rupa. haha. saya dah terkene. weheee! Kadang kadang dengan badget korang yang tinggi tapi bile tengok depan mata aku deserve hotel lagi baik dengan budget ni. percayelah. aku pernah terkena. padan muke. haha.

okeh. okeh. sekarang korang boleh pergi die punye website and tengok sendiri ape eh eh. hoyeahhh! tekan HomeStay Kuching.

bye!=)


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

0 comments: