Sunday, October 21, 2012

Jambatan Cinta


in the name of Allah

assalamualaikum




Shoot for the moon, even if you miss you will still be among the stars!


Seriously, saya sangat suka dengan quotes nih. Ye, saya memang suke bermimpi dan bercita2 tinggi. kadang-kadang tak kena tempat, gaya dan usaha. haha! tapi itulah saya.

Dari sekolah dulu lagi, setiap kali exam, aim saya adelah straight A's. Walaupun kawan-kawan macam pelik je nak aim tinggi2. tapi dalam hati saya tetap nak aim straight A's.

sebab.

For me, kalau kita aim 11 A, paling teruk kite jatuh mungkin 1 A. Okeh, if saya aim untuk dapat 5A, saya akan jatuh dalam kalangan mungkin takde A langsung.

Hurm, itulah saya ketika dulu mungkin kini dan selamanya?haha. Mind set saya ni dah terset sejak saya amek PTS dulu lagi. sejak saya berjuang untuk UPSR lagi. huhu. 

Ade sorang motivator ni pernah bagitahu saya, kalau kau bermimpi nak terbang setinggi langit, kalau kau jatuh pun kau akan jatuh kat atas awan, paling tidak pun kau jatuh kat atas pokok kelapa. tapi bila kau hanya bermimpi nak terbang sampai pokok kelapa sahaja?ke mane lagi kau akan jatuh kalau tak ke tanah?hihihi.


bende nih selalu terngiang kat mind set saya sampai sekarang!

Tapi saya tak tahu, lame2 saya jadik terikut kawan-kawan sekeliling yang cakap bermimpi ikut keadaan sendiri. kire macam ayat kasar suruh sedar diri la siket. kalau dah tahu kau tak pandai takpayah nak mimpi tinggi-tinggi. kire macam tuh la.

begitu la yang terjadi seterusnya, tapi dalam hati saya saya tetap aim yang terbaik dalam setiap peperiksaan yang saya hadapi. tapi saya simpan kemas-kemas dalam hati. tak siape tahu.=)

and now, I will believe what I have believed. Saya nak terus jadi seorang yang positive. Ye, saya bukanlah seorang yang boleh dikire sebagai berjaya. tapi saya sudah buat ape yang saya nak setakat ini. syukur!

saya akan terus kan apa yang telah saya cita-citakan..yea haaa!=)


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

2 comments:

shafizza said... BALAS

congrate nis..xsmpt kta nk lepak2 kn..jmpa time ambk jubah je ari 2..by d way,all d best 4 future.

KopiSusu said... BALAS

thanx ija puteh..=)

ha'ah la..jumpe ija kejap giler. huhuhu. sorry ija. btw, Good luck jugak for ur future.