Wednesday, October 31, 2012

Sarawak

in the name of Allah

assalamualaikum

Sarawak!

Sorry. saya conteng! HAHA!
Okei, memperkenalkan kereta sewa yang bawak gua dan family travelling Bumi Ke
nyalang.
Harge: RM85 sehari. Auto. Tuan empunye seorang guru! :)

#Murah tak
? Murah tak?=)


Hai. hehe. Saya nak cerita Sarawak dari perspektif saya. ewah! haha. Okei, taklah. Saya taktahu kenape dari zaman sekolah dulu instinct saya selalu rase yang Sarawak macam dekat dengan hati saya. Haha! Macam lawak gile. serius. 

Tapi itu la dalam hati saya. Contoh. Masa mule-mule tahu saya dapat PLKN.

"Eh, tah-tah aku dapat Sarawak. Macamne la nanti kalau dapat sane. Tapi macam besh!"

okei, simpan dalam hati jek. and saya tak dapat ponnn kat Sarawak. Pastuh,  masa nak pilih kos untuk uni. Dah pilih, padam pilih, padam balik and last dalam hati

"Ape salahnye aku selitkan satu kat Sarawak. Kos nye pon macam besh"

tapi dalam hati berdebar jugak. Sebab saya dah plan baik punye untuk belajar same-same dengan si dia manis hati saya. Tapi tuh la. perancangan manusia hebat mane lah jika dibandingkan dengan Dia, Tuhan ku, Tuhan kita semua. Pemberi nyawa saya. Pemberi segala nikmat yang saya rasa. :)

Akhirnya. Sarawak destinasi saya.
Saya dapat kos yang saya suka. Tapi jauh nun dari si manis hati dan keluarge.

Perasaan. Jadi bercampur baur. Suka. Sedih. Takut. Bercampur. Perasaan macam tengah di blender. hihihi.

Dan sekarang.

Sarawak hanya dalam kenangan. Taktahu bile lagi nak pergi. Tapi yang pasti saya akan pergi lagi. Haritu. sebelum tinggalkan bumi Sarawak, saya sempat buat dan makan apa yang saya nak. saya pergi tempat yang saya nak pergi. dan ianya sangat besh. dan tidak sia-sia.

saya drive sendiri. alone tapi kejap. HAHA! saya makan laksa sarawak. sepanjang hidup saya kat bumi Kuching, saya takpernah walau sekali order laksa sarawak. grrrr!

saya pegi 

Kampung Budaya.

Semenggoh.

Pasar Serikin.

Jong Crocodile Farm. 

Tak banyak tempat dapat cover. Walaupun pergi selama 6hari.

sebab.

banyak sesat. HAHA!

takpe. bile lagi. hewhewhew.

semua nih rase bahagia. sebab buat dengan keluarge tercinte. 

Naek sampan kat waterfront waktu hujan. tapi abah steady je busy amik gambar. dalam hati saya dengan mak. takot. sebab hujan lebat.

belum kire. gaduh-gaduh manje,

lawan cakap mak.

sebab nak tunjuk jalan. sape betul sape salah

 last last banyak ikot cakap mak je.

sebab kalau ikot saya akhirnye sesat.

haha. Gile!

Nah. Gambar. Semoge kenangan dengan bumi Kuching, Sarawak terus kekal dalam hati.
Senyum sorang-sorang.
Alhamdulillah Ya Rahman, Ya Rahim.
Bahagia ini saya yang rasa.

Total semua bagasi ni, lebih 60kg! Aiyoo.


My Lovely Abah. dan juge photographer saya.
#Thanks Abah.
I love you Mak! Mak sangat kuat ingatan. sekali tengok and lalu, die ingat jalan, bangunan. grrrr!
#Jelesss! Itu yang selalu bertekak jek! HAHA.
Adik Si jantung hati penyeri family.


Gambar secara random saja. dan itupun mase ondaway nak pulang. sebab cerita pon secara random. hihihi.
Bye Sarawak. Ada jodoh kite jumpa lagi.=)



BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

Tuesday, October 30, 2012

Heart

in the name of Allah

assalamualaikum


Hai! Entry nih just untuk warm up my brain yang tengah bermalasan. Biar die active cket. heee! I kalau dah start nak jadik pemalas. habeslah. dalam otak asyik fikir tido jek. Urgh! Harus di lawan! Okeh. Saya nak cite pasal buah hati pengarang jantung kite satu keluarge. hewhew.

Sape?

Jeng. Jeng. Jeng.

Haritu saya dengan rajennye dapat kekuatan nak basuh my ACT kesayangan aku. hadiah for being 23 years old. hewhewhew. setelah sekian lama xbasuh. setelah sekian lama mak asyik bising keta sangat lah kotor. ngeee! 

ACT ini sangat cool tau. Dia dah tua. Tapi dia sangat berjasa. Dia juga buat saya kembali berani beraksi di jalan raya. haha!

So, nak jadikan cerite. tengah gua asyik membasuh. tiba-tiba.

kak ngah! adik nak tolong akak basuh keta boleh? Hurm, pucuk di cita ulam mendatang. siapa tak suka kalau ade orang tolong kite basuh keta. ye dak?hihihi.



#Mula..Baju kering lagi.

#Dua..Baju dah habes basah. galak main air.


#Tiga..Semangat lagi.


#Empat..Nih bahagian last. pastuh, adek cabut masuk rumah. sambung main air dalam rumah pulak. grrr. grrr.


Okeh cukup la tunjuk gambar kan. sambung cerita. tengah kami khusyuk membelai ACT tercinta. tiba-tiba.

abah pulak datang cuba meniup bara api. hewhewhew. abah cakap, Adik kena mintak upah dengan kak ngah nih!

Cer teka ape adek jawab?

Taknak! adek taknak mintak upah. adek tolong kak ngah dengan hati ikhlas. adek nak dapat itu dosa. eh bukan, pahala. 

Yeah! itu dia jawapan my 7 years old sista. pheww!

HAHA. abah kena balik. So, selamat la duit saya.=p

Okeh cita dah tamat.
Bye!=)





BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

Sunday, October 21, 2012

Jambatan Cinta


in the name of Allah

assalamualaikum




Shoot for the moon, even if you miss you will still be among the stars!


Seriously, saya sangat suka dengan quotes nih. Ye, saya memang suke bermimpi dan bercita2 tinggi. kadang-kadang tak kena tempat, gaya dan usaha. haha! tapi itulah saya.

Dari sekolah dulu lagi, setiap kali exam, aim saya adelah straight A's. Walaupun kawan-kawan macam pelik je nak aim tinggi2. tapi dalam hati saya tetap nak aim straight A's.

sebab.

For me, kalau kita aim 11 A, paling teruk kite jatuh mungkin 1 A. Okeh, if saya aim untuk dapat 5A, saya akan jatuh dalam kalangan mungkin takde A langsung.

Hurm, itulah saya ketika dulu mungkin kini dan selamanya?haha. Mind set saya ni dah terset sejak saya amek PTS dulu lagi. sejak saya berjuang untuk UPSR lagi. huhu. 

Ade sorang motivator ni pernah bagitahu saya, kalau kau bermimpi nak terbang setinggi langit, kalau kau jatuh pun kau akan jatuh kat atas awan, paling tidak pun kau jatuh kat atas pokok kelapa. tapi bila kau hanya bermimpi nak terbang sampai pokok kelapa sahaja?ke mane lagi kau akan jatuh kalau tak ke tanah?hihihi.


bende nih selalu terngiang kat mind set saya sampai sekarang!

Tapi saya tak tahu, lame2 saya jadik terikut kawan-kawan sekeliling yang cakap bermimpi ikut keadaan sendiri. kire macam ayat kasar suruh sedar diri la siket. kalau dah tahu kau tak pandai takpayah nak mimpi tinggi-tinggi. kire macam tuh la.

begitu la yang terjadi seterusnya, tapi dalam hati saya saya tetap aim yang terbaik dalam setiap peperiksaan yang saya hadapi. tapi saya simpan kemas-kemas dalam hati. tak siape tahu.=)

and now, I will believe what I have believed. Saya nak terus jadi seorang yang positive. Ye, saya bukanlah seorang yang boleh dikire sebagai berjaya. tapi saya sudah buat ape yang saya nak setakat ini. syukur!

saya akan terus kan apa yang telah saya cita-citakan..yea haaa!=)


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

Officially Graduated!

in the name of Allah

assalamualaikum

Hai..hehehe!

Dah lame sangatttt kan tak update blog so macam kekok siket la. hihi. Okeh. saya kembali menulis sebab nak share kegembiraan saya supaya ianya kekal tersimpan dan nanti anak cucu cicit boleh lah bace kan. ewah, tibe-tibe nak ade anak cucu cicit. hewhewhew.





Oleh itu, saya dengan rasminya menjadi Alumni Unimas. hihihi. Phewww, like seriously? sekejap je semua nih. Dolu-dolu aku selalu tertanye2 mampu ke aku boleh ke aku dapatkan segulung ijazah untuk mak and abah. and now ya Allah Alhamdulillah. sekarang aku dah boleh ke next step apa plannn??? kawennnn? Yeaa haaaa. 


haaaa, ini abah, mak dan adik saya.
me, asz and aniszaty


Oyeahh, ini laaa kawan seperjuangan saya dari 1st year sampai tamat pengajian saya. hihihi. alhamdulillah, kitorang grad same-same. seriously, sangat bersyukur. diorang ni pandai2. huhu. tak macam sy nih. eh eh. merendah diri la pulak kaannnnn. hihihi. dah graduated ponnnnn.=)



Oyeahh, ini name dia Fauziah Hanum! The Best Roomateeee! yeahhh. Baik dan pemberi motivasi dan semangat kat sayaaaa. yang penting kawan buat gadoohhh.=)




ini orang namenye Hamziah. saya juge manyak sayang sama dia. sebab die juga kawan saya yang baikkkkkk dan memahami sayaaaa. eh ye, die juga satu kos dengan saya. kawan seperjuangan saya juge. hihi=)
Ini kawan name die Hamimahani! hihihi. saya mule kenal rapat mase kami same-same jadi JPK! hihi. Mimah ni comel sangatttt sebab die takot nak lintas jalan sangat sangattttt. saya ingat saya jek sorang penakott nak lintas jalan tapi ade lagi ekstremmmmm.kikiki=p


Oyeahh, me, hartha, asz and grace! Planner!!!=)

Actually, kitorang memang tak ramai sangat ponn dari group Planning nih. Ade la dalam 20 ke 30 batch kitorang. huhu. sadissss! tapi takpe yang penting  besttt ape. haha. Senang nak ingat orangg ye dak? kikiki. 

Tapi sayanggg banyak lagi kawan tak sempat amek gambar same-same. haaaaaa, nak tahu sebab ape?? saya ni mengongggg gilee, abes je convo sebok nak basuh baju. orang lain sebok photoshootttt kau g sebok dengan baju kotor. kelakar giler kau hanis sofiah. wuwuwuwuu! sekarang terkilan sangattt. tapi ape boleh buat, yang penting itu yang aku nak. hihihi.

okeh daaa. itu aje dongggg. kalau guwe rase mahu mengupdate lagi pasal konvo, entry lain jak la eh. pasni guwe mahu update pasal percutian di Kuchinggggg! ewahhhh! Jumpe lagi. Lain kali.

tadaaaaa!=)





























BOLEH LIKE KALAU SUKE :D