Tuesday, June 21, 2011

PROBLEM

in the name of Allah

assalamualaikum

hai. tah ape masalah saya kan sampai berminggu minggu tak update belog nih. huhu. bile tengok letop jek perasaan malas tuh membuak-buak. bergelora. keh keh. rase nak termuntah bile tengok letop. eceh. haha.

mungkin. mungkin la kan kaseh sayang saya more to tv, katil, and novel. so, saya rase sangat membuang mase kalau saya menghadap letop. bagi saya nak bukak letop and online and update belog bile bile je boleh. jam 2 or 3 pagi pon boleh. eceh. mengade. 

tapi kan kalau termiss ape ape jek lah kan cerite yang di sukai lagi di cintai. rase macam oh saya rase macam hilang sesuatu yang sangat berharge dalam diri nih. haha. gile.

macam ape yang si gadis nih kate kan. kat mane mane jek ade masalah. well, sape yang takde masalah kan? name pon manusia kan? errr.

since balik cuti nih, saya rase macam macam masalah berlaku. macam macam perkare terjadi. semue tuh macam hilang terbang dek angin. malas lah nak share kat belog kan? ha, malas! itu pon satu masalah. heee. adeh.

baru baru nih. saya baru keje 2 hari. dah berhenti. err, masalah betul lah. saje jek kan. heee. carik masalah betul.
yelaa. sape tahan. penat derr. saya keje almost 12 hours. and gaji die boleh bagi 5Oo jek? what the! keje bukan sebarang keje okeh. hanye yang gagah jek boleh buat. fine! saya tak gagah. 

die ingat tenage saya ape. tenage kambing ape? isk isk. alasan tauke tuh cakap die dah amek saya and tige kawan kawan saya keje sekaligus. eleh derr, yang ekau p amek kitorang sekaligus pehal derr? amek saya sorang cukup laa. errr? haha. ini tidak! semue sekali ekau approve jadik ekau punye pekerje. itu sudah lebeh. anda cube untuk memanipulasikan tenage kerje kami.

cukuplah! kalau setakat tuh jek laa yang ekau boleh bagi. boleh jalan daa. mak bapak saya pon boleh bagi. ececeh. belagak. eh, bukan belagak. tapi beragak laa derr. 12 jam tuh. mestila berkire okeh.

yang lebeh menyakitkan hati. ade ke patot tauke tuh cakap budak budak universiti memang memilih. gaji nak lebeh tapi malas. padahal die yang kedekut. ciss!

die boleh cakap, company mampu bagi korang 2ribu sebulan. tapi ape yang boleh korang buat untuk company? eceh. cakap nak besar saje. 

fine. saya pon dengan gagah pon berkate. baik! bos bagi saya position as manager kat sini. saya akan buat company nih lebeh besar lagi dalam mase sebulan saje. pergh! tapi sayang semue kate kate tuh hanye mampu terluah oleh hati semate. tak terluah dan terkate oleh bicare. keh keh.

memang kitorang keluar dari situ dengan cukup dan agak terhine. oleh pekerje pekerje lame yang belagak tak bertempat. oh, peliss laa. 

abah kate, tak payah di fikirkan dan di amek pusing ape yang dorang dah buat dan dah kate kat kitorang. yang penting kitorang dah dapat gaji kerje selame 2 hari kat situ. haha. puas hati! dorang yang rugi. buang mase train kitorang. heee. 

naseb baek kitorang pandai! cepat paham. budak UNIVERSITI laa katekan. kah kah kah!

okeh tak lawak. bye!


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

4 comments:

Ccomelnye die said... BALAS

Anis!
slh msuk fclty nieh.
hahaha. p bgs la sbb demand tgi!!
caya sma luu.
bgs3!!!
zaim3. t tlg kije kuat2. bg die bnyk duet ksh syg. he,e

KopiSusu said... BALAS

@Ccomelnye die

haha. iqa.. demand tuh kadang2 hrus! hihi..kn bru amek business. kire tak sia2 la Dr.jamal aja..hik

fauziah hanum said... BALAS

idop romate!!!
nnt sy bg awk keje nk???
nk taw keja ape tlong sy kt umah ni nk???jom dtg umah sy~!!!

KopiSusu said... BALAS

@fauziah hanum

nak!! sy nk dtg umah awkk! hihi. nk keje pon boleh. tp sy demand gaji yg tinggi. muahahaha.