Saturday, June 25, 2011

Perasaan Itu Sangat Aneh

in the name of Allah

assalamualaikum

luka kecik secara kasarnya nampak seperti biasa. tapi kadang kadang sakitnya sungguh luar biase. aneh.   

hai. saya ada satu kesah. lelaki dan perempuan. suke same suke. saling sayang. mungkin cinta? err, saya tak tahu. yang tahu hanya hati mereka. mereke nih ade satu masalah. iaitu perasaan. actually, saya pon tak tahu ape yang silapnye. ape yang tak kene? lelaki tuh ke or perempuan tuh. 

okeh. let be simple. lelaki is encik A and perempuan is cik B. 

terlalu banyak pergaduhan dan pertengkaran dalam relationship mereka nih. ya. tapi aneh. mereka bertahan begitu lama. mereka juga dilihat sebagai pasangan bahagia. aneh. haha. anehnya lagi. mereka menjadi doktor cinta kepada rakan rakan mereka. menjadi penasihat yang mungkin bergune. menjadi tempat luahan rakan rakan yang sedang berduka kerana cinta. ah, dua dua sama je. A dan B menjadi pendengar dan penasihat yang setia.

tapi, mereka tak sedar. hubungan mereka juga berada di landasan yang agak bahaya. mereka juga memerlukan doktor cinta. haha

one day. pertengkaran berlaku lagi. dan akhirnya.

encik A cakap:- aku dah tak tahan dengan perangai engkau nih? ape masalah nye tah kan. semue nya tak kene. asyik merajuk jek. dah lah pegi lah carik lelaki lain yang boleh buat sumenye untuk engkau. aku dah tak sanggup.

suasane diam. sunyi. sepi.

encik A sambung lagi:- dah la. tak gune la engkau bace semue novel novel cinta, engkau tengok cerita cinta, engkau bace tips bagai pasal cinta. tapi perangai engkau cenggini jugak. tak berubah. 

suasane masih diam. tiade kata kata dari cik B. terasa semuanya benar. tak bisa disangkal.

monolog cik B:- sebenarnye engkau yang tak paham. novel novel cinta yang menjadi kan aku sebegini. cerite cinta yang mengajar aku menjadi begini. mengharap segalanya terlalu sempurna. berperasaan seperti aku adalah segalanya.

terus diam. membisu.

ahh, novel itu semua hanya dusta. yang dikarang juga oleh manusia biase. yang angankan cinta seagung di syurga. tiada siapa yang sempurna. semua lelaki hanya lelaki biasa. 

ahh, aku juga bukan seindah bidadari. kah kah. terlalu mengharapkan sesuatu yang sempurna. gila. haha.

akhirnya cik B tersenyum sambil berkata: maaf. aku janji tak buat lagi.

diam 

encik A:- senyum dan lalu berkata:- tidak mengapa.

bile hati engkau terluka engkau tampal je dengan plaster. mudah kan? keh keh.


*****************************************************************
itu cerita mereka. anda bagaimana? haha. saya rasa terlalu ramai perempuan di luar sana sama seperti cik B. siapa sebenarnya encik A dan cik B? 

oh maaf. mereka bukan siapa siapa. mereka sudah seperti lebeh seorang kawan buat saya. doakan cik B mengotakan janji nya. dan saya doakan encik A terus bertahan dan bertahan. haha.

em, ya. semoga bahagia milik mereka. :]

ok. thanx bai.


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

3 comments:

Ccomelnye die said... BALAS

Oh. Iqa nk jd cik C bole x?
he,e.

KopiSusu said... BALAS

@Ccomelnye die

hehe.boleh jek if Iqa nak jd cik C. tp encik MFM kene la jd encik D. hik. :]

Ccomelnye die said... BALAS

He,e. Kmi sma2 nk jd Ecnk n cik C~~