Thursday, June 23, 2011

DIA MASIH KANAK KANAK

in the name of Allah

assalamualaikum


powerpuff girl adalah idola die. adeh.


hai. saya seorang adek kepada seorang abang dan saya juge seorang kakak kepada lima orang adek. adek saya yang bongsu adalah seorang perempuan. umur kire kire dalam lime tahun. well, saya rasekan kehidupan die sangat sempurne. bukan kerana die kanak kanak. mungkin kerana die bongsu. mungkin.

die disayangi oleh semue. abah. emak. tiga orang kakak dan tiga orang abang. tuh belum lagi dengan pengasuh dan keluarga mereke. tapi die still akan di marah if melakukan sesuatu yang melampaui batas kesabaran manusia.

tapi biaselaa. terlampau ramai yang menyayangi. so, bile ade yang marah jek die akan pergi carik orang lain yang sedang tidak marah. haha. pandai die cari tempat berlindung.


adek :]

saya fikir life die hanye dipenuhi dengan keseronokan and kegembiraan. saya fikir kanak kanak seperti adek tak akan fikir sesuatu ketakutan atas kehilangan. tapi saya silap.

dah dua kali saya nampak adek nanges sebab merasekan itu.

first. mase saya dan adek spend time same same tengok cite seru. time tuh adek kate die nak tengok cite hantu. so, saya fikir okeh la kot bagi adek tengok cite seru sebab seru kan biase jek. tak seram sangat pon.

okeh. after habes cite tuh. adek diam and pandang saya.

adek: akak, boleh tak janji satu perkare dengan adek?

saya: ape die? [senyum]

adek: akak kene janji yang akak tak akan pergi mane mane camping yang kene masuk hutan. akak janji dengan adek ye? akak janji ye?

saya: eh. mane boleh. akak kan suke pergi camping2 nih. em, tapi boleh tak kalau adek janji sesuatu dengan akak pulak?

adek: ape?

saya: adek janji ek kalau nanti akak ade pergi mane mane camping tapi kalau akak tak balek dalam mase seminggu adek janji yang adek akan carik akak ye? janji ye?

adek: diam and menangis. 

errr.. seriously. saya terkejut die menangis. padahal saya nak main main jek. heeeee
maaf ye adek. akak nak main main jek. keh keh.
eh. okeh la. penat la. nanti saya ceritekan lagi tentang adek. heee

okeh. bye. eh. jap ek. sape penggune celcom kat sini? eh. ade tak? kalau ade cube korang tengok INI :]


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

1 comments:

aina halim said... BALAS

alallaaa kakak pon. adik baru nak hati ke hati. terus je bagi bom hiroshima nagasaki. memangla nangis. adoi, kakak kakak... tho, suwit kan adik beradik?