Saturday, June 25, 2011

Perasaan Itu Sangat Aneh

in the name of Allah

assalamualaikum

luka kecik secara kasarnya nampak seperti biasa. tapi kadang kadang sakitnya sungguh luar biase. aneh.   

hai. saya ada satu kesah. lelaki dan perempuan. suke same suke. saling sayang. mungkin cinta? err, saya tak tahu. yang tahu hanya hati mereka. mereke nih ade satu masalah. iaitu perasaan. actually, saya pon tak tahu ape yang silapnye. ape yang tak kene? lelaki tuh ke or perempuan tuh. 

okeh. let be simple. lelaki is encik A and perempuan is cik B. 

terlalu banyak pergaduhan dan pertengkaran dalam relationship mereka nih. ya. tapi aneh. mereka bertahan begitu lama. mereka juga dilihat sebagai pasangan bahagia. aneh. haha. anehnya lagi. mereka menjadi doktor cinta kepada rakan rakan mereka. menjadi penasihat yang mungkin bergune. menjadi tempat luahan rakan rakan yang sedang berduka kerana cinta. ah, dua dua sama je. A dan B menjadi pendengar dan penasihat yang setia.

tapi, mereka tak sedar. hubungan mereka juga berada di landasan yang agak bahaya. mereka juga memerlukan doktor cinta. haha

one day. pertengkaran berlaku lagi. dan akhirnya.

encik A cakap:- aku dah tak tahan dengan perangai engkau nih? ape masalah nye tah kan. semue nya tak kene. asyik merajuk jek. dah lah pegi lah carik lelaki lain yang boleh buat sumenye untuk engkau. aku dah tak sanggup.

suasane diam. sunyi. sepi.

encik A sambung lagi:- dah la. tak gune la engkau bace semue novel novel cinta, engkau tengok cerita cinta, engkau bace tips bagai pasal cinta. tapi perangai engkau cenggini jugak. tak berubah. 

suasane masih diam. tiade kata kata dari cik B. terasa semuanya benar. tak bisa disangkal.

monolog cik B:- sebenarnye engkau yang tak paham. novel novel cinta yang menjadi kan aku sebegini. cerite cinta yang mengajar aku menjadi begini. mengharap segalanya terlalu sempurna. berperasaan seperti aku adalah segalanya.

terus diam. membisu.

ahh, novel itu semua hanya dusta. yang dikarang juga oleh manusia biase. yang angankan cinta seagung di syurga. tiada siapa yang sempurna. semua lelaki hanya lelaki biasa. 

ahh, aku juga bukan seindah bidadari. kah kah. terlalu mengharapkan sesuatu yang sempurna. gila. haha.

akhirnya cik B tersenyum sambil berkata: maaf. aku janji tak buat lagi.

diam 

encik A:- senyum dan lalu berkata:- tidak mengapa.

bile hati engkau terluka engkau tampal je dengan plaster. mudah kan? keh keh.


*****************************************************************
itu cerita mereka. anda bagaimana? haha. saya rasa terlalu ramai perempuan di luar sana sama seperti cik B. siapa sebenarnya encik A dan cik B? 

oh maaf. mereka bukan siapa siapa. mereka sudah seperti lebeh seorang kawan buat saya. doakan cik B mengotakan janji nya. dan saya doakan encik A terus bertahan dan bertahan. haha.

em, ya. semoga bahagia milik mereka. :]

ok. thanx bai.


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

Thursday, June 23, 2011

DIA MASIH KANAK KANAK

in the name of Allah

assalamualaikum


powerpuff girl adalah idola die. adeh.


hai. saya seorang adek kepada seorang abang dan saya juge seorang kakak kepada lima orang adek. adek saya yang bongsu adalah seorang perempuan. umur kire kire dalam lime tahun. well, saya rasekan kehidupan die sangat sempurne. bukan kerana die kanak kanak. mungkin kerana die bongsu. mungkin.

die disayangi oleh semue. abah. emak. tiga orang kakak dan tiga orang abang. tuh belum lagi dengan pengasuh dan keluarga mereke. tapi die still akan di marah if melakukan sesuatu yang melampaui batas kesabaran manusia.

tapi biaselaa. terlampau ramai yang menyayangi. so, bile ade yang marah jek die akan pergi carik orang lain yang sedang tidak marah. haha. pandai die cari tempat berlindung.


adek :]

saya fikir life die hanye dipenuhi dengan keseronokan and kegembiraan. saya fikir kanak kanak seperti adek tak akan fikir sesuatu ketakutan atas kehilangan. tapi saya silap.

dah dua kali saya nampak adek nanges sebab merasekan itu.

first. mase saya dan adek spend time same same tengok cite seru. time tuh adek kate die nak tengok cite hantu. so, saya fikir okeh la kot bagi adek tengok cite seru sebab seru kan biase jek. tak seram sangat pon.

okeh. after habes cite tuh. adek diam and pandang saya.

adek: akak, boleh tak janji satu perkare dengan adek?

saya: ape die? [senyum]

adek: akak kene janji yang akak tak akan pergi mane mane camping yang kene masuk hutan. akak janji dengan adek ye? akak janji ye?

saya: eh. mane boleh. akak kan suke pergi camping2 nih. em, tapi boleh tak kalau adek janji sesuatu dengan akak pulak?

adek: ape?

saya: adek janji ek kalau nanti akak ade pergi mane mane camping tapi kalau akak tak balek dalam mase seminggu adek janji yang adek akan carik akak ye? janji ye?

adek: diam and menangis. 

errr.. seriously. saya terkejut die menangis. padahal saya nak main main jek. heeeee
maaf ye adek. akak nak main main jek. keh keh.
eh. okeh la. penat la. nanti saya ceritekan lagi tentang adek. heee

okeh. bye. eh. jap ek. sape penggune celcom kat sini? eh. ade tak? kalau ade cube korang tengok INI :]


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

Tuesday, June 21, 2011

PROBLEM

in the name of Allah

assalamualaikum

hai. tah ape masalah saya kan sampai berminggu minggu tak update belog nih. huhu. bile tengok letop jek perasaan malas tuh membuak-buak. bergelora. keh keh. rase nak termuntah bile tengok letop. eceh. haha.

mungkin. mungkin la kan kaseh sayang saya more to tv, katil, and novel. so, saya rase sangat membuang mase kalau saya menghadap letop. bagi saya nak bukak letop and online and update belog bile bile je boleh. jam 2 or 3 pagi pon boleh. eceh. mengade. 

tapi kan kalau termiss ape ape jek lah kan cerite yang di sukai lagi di cintai. rase macam oh saya rase macam hilang sesuatu yang sangat berharge dalam diri nih. haha. gile.

macam ape yang si gadis nih kate kan. kat mane mane jek ade masalah. well, sape yang takde masalah kan? name pon manusia kan? errr.

since balik cuti nih, saya rase macam macam masalah berlaku. macam macam perkare terjadi. semue tuh macam hilang terbang dek angin. malas lah nak share kat belog kan? ha, malas! itu pon satu masalah. heee. adeh.

baru baru nih. saya baru keje 2 hari. dah berhenti. err, masalah betul lah. saje jek kan. heee. carik masalah betul.
yelaa. sape tahan. penat derr. saya keje almost 12 hours. and gaji die boleh bagi 5Oo jek? what the! keje bukan sebarang keje okeh. hanye yang gagah jek boleh buat. fine! saya tak gagah. 

die ingat tenage saya ape. tenage kambing ape? isk isk. alasan tauke tuh cakap die dah amek saya and tige kawan kawan saya keje sekaligus. eleh derr, yang ekau p amek kitorang sekaligus pehal derr? amek saya sorang cukup laa. errr? haha. ini tidak! semue sekali ekau approve jadik ekau punye pekerje. itu sudah lebeh. anda cube untuk memanipulasikan tenage kerje kami.

cukuplah! kalau setakat tuh jek laa yang ekau boleh bagi. boleh jalan daa. mak bapak saya pon boleh bagi. ececeh. belagak. eh, bukan belagak. tapi beragak laa derr. 12 jam tuh. mestila berkire okeh.

yang lebeh menyakitkan hati. ade ke patot tauke tuh cakap budak budak universiti memang memilih. gaji nak lebeh tapi malas. padahal die yang kedekut. ciss!

die boleh cakap, company mampu bagi korang 2ribu sebulan. tapi ape yang boleh korang buat untuk company? eceh. cakap nak besar saje. 

fine. saya pon dengan gagah pon berkate. baik! bos bagi saya position as manager kat sini. saya akan buat company nih lebeh besar lagi dalam mase sebulan saje. pergh! tapi sayang semue kate kate tuh hanye mampu terluah oleh hati semate. tak terluah dan terkate oleh bicare. keh keh.

memang kitorang keluar dari situ dengan cukup dan agak terhine. oleh pekerje pekerje lame yang belagak tak bertempat. oh, peliss laa. 

abah kate, tak payah di fikirkan dan di amek pusing ape yang dorang dah buat dan dah kate kat kitorang. yang penting kitorang dah dapat gaji kerje selame 2 hari kat situ. haha. puas hati! dorang yang rugi. buang mase train kitorang. heee. 

naseb baek kitorang pandai! cepat paham. budak UNIVERSITI laa katekan. kah kah kah!

okeh tak lawak. bye!


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D