Sunday, April 3, 2011

keSTRESSan tahap melampau?

in the name of Allah

assalamualaikum


tension tahap melampau ke nih. :p


hai APRIL.^^
maybe this is da first and last entry for this month. okeh. MAYBE! :P
i have promise my own self to focus on my study. eceh, yela kan final exam is just around da corner. i need to put all my effort to score well in my exam. yeah!:)

bye MARCH.^^
most of the student said this is the busiest month and of course lah ia adalah bulan yang sangat stress and tension tahap maksima. sebab bulan March adalah kemuncak segala aktiviti. kebanyakan due date untuk assigment adalah pada bulan March, kebanyakan presentation presentation penting berlaku pada bulan March. Event event besar juga berlaku pada bulan March. Oh, March. Kau pergi jua akhirnya.:)

Namun, pemergian March di iring dengan berita pemergian seorang pelajar yang berpotensi tinggi untuk berjaya. Dia pergi kerana dia tidak berjaya mengawal ketensionan die. kestressan die berakhir dengan satu kematian.

Oh, ya. he is commit suicide. sebenarnye saya agak sedih and kecewe dengan berite nih. eh, tak. kesian plus sedih. kesian dengan dia dan keluarganya.
Oh, nak cakap lebih pun tak boleh sebab dia dah selamat pergi. meninggal kan semua hal duniawi. pergi meninggal segala ketensionan dia. pergi meningalkan segala peluang dan masa depan yang ada.

apa yang dia buat adelah keputusan die. oh, tidak sepenuhnya keputusan die. mungkin dipengaruhi oleh musuh paling ketat manusia. dia yang sentiase cube untuk menyesatkan kita yang bernama manusia.

mengambil keputusan untuk meninggal kan dunia ini bukan satu keputusan yang mudah. dah ia juga adalah satu keputusan yang diambil tanpa sedar sepenuhnya. seperti yang lain, saya juga turut membaca penulisan terakhir di blognya. okeh, cukup. saya bukan untuk bercerita kesah dia. saya hanya mampu mendoakan semoga dia tenang di sana. 


fuh. banyak mende dah settle. termasuk lah malam aspirasi 1Melesia. hee. :)
tahniah kepada diri sendiri kerana dengan jayanya mengharungi bulan March even banyak jugak masalah and kesulitan. ceh, masalah lahh sangat kan. keh keh.


okeh, nak cakap siket, lagi lagi kawan kawan saya yang disayangi. if korang korang ade masalah, jangan segan silu kite share same same Okeh? takmo simpan sorang sorang. saya sayang sebenarnye kawan kawan saya nih. saya baek okeh. lemah lembut gitu. korang tengok je macam nih. tapi hati mulia okeh. kih kih.


cukup cukup. cukupp!!!
bye March. Hai April.^^ 
sempat lagi kan nak say hai to April?=,=!
Okeh semua! semangat! hadapi April dengan senyuman okeh? dan dengan ketenangan eh.?!


budak pun ade maselah jugak ek?=.="
eh eh, pesanan penaja. okeh. kepada sesapa yang sedang berada di 'atas'. di ATAS okeh! tengah menjadi orang atasan. ehem, okeh. korang berkuasa. tapi sekarang. mase depan tak tentu lagi. so, meh meh la kite if nak tegur orang bawahan kite tuh, tegur la dengan penuh kaseh dan sayang lagi berkarisma. so, in the end. semua orang happy rite? tak susah kan? okeh. chill. daa. assalamualaikum.:)


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

2 comments:

fauziah hanum said... BALAS

tensiOOOOnnnn~!!!
huhuhu...

KopiSusu said... BALAS

hnum~ tensiOn? stress? dptkn khidmat mOtivasi dr sy scepat mungkin. ngeehee.:p