Thursday, February 3, 2011

i'm a super muslimah

in the name of Allah

assalamualaikum

tasik unimas old campus :)


hai my super awesome readers!
korang korang sememangnya awesome kalau dapat singgah and bace blog jalanan saya nih. kikiki.
okeh, saya dah lama tak update blog. alasan biasa yang selalu di dengar. i'm a super busy women. :p

okeh, tak la busy mane. just saya baru balek dari islamic camping. heee.

well~
i'm a super muslimah. :)

yela. saya ngaku. tak layak lagi kot nak cakap i'm a super muslimah. tapi percayalah i'll try my best to be super duper muslimah. percayalah semua orang boleh jadi super muslimah. okeh fine, kalau korang lelaki cakaplah i'm a super muslim. hihi.

seteruk mane pun manusia tuh, sejahat mana pun seseorang tuh. kite semua, korang semua dan saya sendiri. semua nya boleh berubah and mesti mengubah diri sendiri jadi super muslimah or super muslimin.

memang. semuenya yang berlaku telah diaturkan Allah tapi Allah sendiri tak suke kat orang yang duduk n tak wat ape ape. kalau korang duduk je boleh ke korang jadi kaya raya? 

sama jugak la situasinya kalau korang nak jadi muslimah yang sejati kononnya. tapi korang just wat donno je. oh, buat seperti biasa. pegi kelas balik kelas, makan, kolej, tengok cite korea. nak release tension siket, pegi lah tengok wayang. 

oh, tuh bende biasa. semua orang boleh buat. so, korang yang nak jadi super muslimah nih kene lah luar biasa sikit. pegi carik ilmu. rajin baca Quran. rajin baca tafsir. rajin dengar usrah. inshaAllah, ilmu tuh akan kite dapat. hidayah Allah pun akan sampai. 

sapa kata tak boleh? jahil? takde ilmu? carik la. jangan bagi alasan semata. Allah sendiri ada cakap kalau kite sendiri yang taknak berubah. sampai bile bile pun keadaan kita tak akan berubah.

tak percaya? korang bukak lah surah Ar-ra'd ayat 13.

" Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan suatu kaum sebelum mereka mengubah keadaan diri mereka sendiri.."

okeh, tak percaya lagi?

korang boleh bukak surah Al-Anfal ayat 53. :)

Allah cakap..

" yang demikian itu ialah kerana sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu nikmat yang telah dikurniakanNya kepada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri dan ingatlah sesunguhnya Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui "

tengok. betul tak? actually nak berubah tuh bukan senang. betul. tapi kite kene cube. kene paksa. inshaAllah.. Allah akan permudahkan segalanya :")

cube lah berubah mana yang mampu. paksa mana yang boleh. kentalkan hati sekuat mungkin. dan akhirnya cakaplah kuat kuat i'm a super muslimah! :)

tadaa korang :')


BOLEH LIKE KALAU SUKE :D

5 comments:

aina halim said... BALAS

haniss....


kuat!!!!

KopiSusu said... BALAS

thanx aina. same2 lah kite jadi sekuat yg mungkin ye aina..

nak berubah bkn senang, tp kite MESTI. :')

IMANSHAH said... BALAS

saya pun nak berubah

KopiSusu said... BALAS

inshaAllah boleh..berubah lah supaya mnjadi lebeh baek..:)

ieka said... BALAS

i'm super muslimah...

ilmu kena cari... kalau kita xkejar ilmu orang lain akan kejar... muslimah ada definition tertentu... so untuk bertukar kena kuat lawan hasutan syaitan dan nafsu...

p/s: sowey bwu dpt bukak blog anis...